Az idők összhangjában című kamaraest két szerzőt, két korszakot és két alkotói hozzáállást szembesít egymással. Joseph Haydn és Claude Debussy világa nagyon messze van egymástól, mégis, az osztrák mester kristálytiszta vonalvezetése, sziporkázó ötletei és az élet élvezetét, a legnemesebb szórakoztatást célzó darabjai végső soron ugyanazt az összhangot vetítik elénk, mint a francia zeneköltő gyakran sejtelmesen lebegő, a formai és harmóniai kontúrokat elmosó muzsikája. Az esten három-három tételnyi kamarazene szólal meg a zenekar művészeinek előadásában: fuvolán, hegedűn és brácsán Haydn 1794-ben, Londonban komponált C-dúr divertimentója, majd fuvolán, brácsán és hárfán Debussy utolsó műveinek egyike, az 1915 nyarán keletkezett szonáta, amelyben a szerző bevallottan a 18. századi zene keltette inspirációkra reflektált. A két világ különbözősége vagy összhangja érvényesül inkább? Megtudjuk az Erdődy palotában a sorozat ötödik, februári hangversenyén.
17:00 órától a koncertjegy felmutatásával tárlatvezetés a Zenetörténeti Múzeumban.
Az eseményre a belépés csak védettségi igazolvány felmutatásával lehetséges.
Közreműködik:
Scheuring Kata - fuvola
Borosné Szilvásy Júlia - hárfa
Rácz József - hegedű
Molnár Antal – brácsa
Műsorvezető: Gombos László zenetörténész
Tervezett műsor:
Haydn: C-dúr divertimento Hob. IV:1 „London trió” No. 1
Debussy: Szonáta fuvolára, brácsára és hárfára
Helyszín:
Zenetudományi Intézet, Bartók terem
Cím:
1014 Budapest, Táncsics Mihály utca 7.